Could you visit me in dreams?

GALERIE NATHALIE HALGAND
curated by_Attilia Fattori Franchini 

 

DARREN BADER (*1978, in Bridgeport, lives / lebt in New York)
NOAH BARKER (*1991 in California / Kalifornien, lives / lebt in New York)
TONY COKES (*1956 in Richmond, lives / lebt in Providence)
NIK GEENE (*1986 in New Plymouth, lives / lebt in Buenos Aires)
MICHÈLE GRAF & SELINA GRÜTER (*1987 & 1991, based in Berlin & Zurich / Zürich)
GILI TAL (*1983 in Tel Aviv, lives / lebt in Berlin & London) 

 

After “travel notes” compiled and edited by Tony Cokes

If you need souvenirs, it might be better to order them over the weekend internet – from your brightly lit home – your cubicle, or your “personal” node in the surveilled networks of global capital. Those protocols are deselected, temporarily suspended here.

No video, no photography, no recording, no clocks, no fucking selfies to mark your presence / absence here, or to circulate to others.

There is nothing to exchange, to distract from this minimal, grandiose, realtime, gorgeous, social illusion!

Anyone you might want to be here with you, but is not here now will have to hear your mistaken memories, your rumors, your lies, your silences.

All narration must be later, at a discreet distance. There is no space or time for that – those stories now.

Many here are strangers, like me.
Don’t forget to go home. (If you have a home.)

In a foreign place with non-native people you feel totally safe, like you’re in the future.
In a new, other Vienna. 

 
The exhibition is conceptually built upon “travel notes” compiled and edited by the artist Tony Cokes. Adopting the point of view of the flaneur, Cokes creates a speculative image of Vienna by appropriating and meshing non-art, historical figures, touristic clichés, and club nights, all entwined in technological commentary. This distant gaze—Cokes hasn’t visited Vienna in the last twenty years—facilitates an aerial view of the complexities and unique traits that characterizes it.

Rather than offering historical or direct feedback on the city, the exhibition proposes to approach Vienna—and any urban site—as a discursive platform for future possibilities and identities. It comprises artistic positions that favor and reflect on complex social, political, and economic dynamics present in everyday life whilst flirting with the imaginative context they are called on to inhabit. 

Attilia Fattori Franchini

 

Wenn Sie Souvenirs brauchen, ist es vielleicht besser, sie über das Wochenende im Internet zu bestellen – von Ihrem hell erleuchteten Zuhause aus, Ihrer Kabine oder Ihrem „persönlichen“ Knotenpunkt in den überwachten Netzwerken des globalen Kapitals. Diese Protokolle werden deselektiert und hier vorübergehend außer Kraft gesetzt.

Kein Video, keine Fotografie, keine Aufnahme, keine Uhren, keine verdammten Selfies,
um Ihre Anwesenheit/Abwesenheit hier zu kennzeichnen oder weiterzuverbreiten.

Es gibt nichts zu tauschen, nichts, das von dieser minimalen, grandiosen, großartigen
sozialen Illusion in Echtzeit ablenkt!

Jede/r, mit dem/r Sie vielleicht hier sein möchten, der/die aber jetzt nicht hier ist,
wird Ihre falschen Erinnerungen hören müssen, Ihre Gerüchte, Ihre Lügen, Ihr Schweigen.

Jede Erzählung muss später erfolgen, mit diskretem Abstand. 
Dafür gibt es weder Platz noch Zeit – diese Geschichten jetzt.

Viele hier sind Fremde, wie ich.
Vergessen Sie nicht, nach Hause zu gehen. (Wenn Sie ein Zuhause haben.)

In einem fremden Ort mit Nichteinheimischen fühlen Sie sich völlig sicher, als ob Sie in der Zukunft sind.
In einem neuen, anderen Wien. 


Die Ausstellung basiert konzeptionell auf „Reisenotizen“, die der Künstler Tony Cokes zusammengestellt und bearbeitet hat. Aus der Perspektive des Flaneurs erschafft Cokes ein spekulatives Bild von Wien, indem er Nichtkunst, historische Figuren, touristische Klischees und Clubnächte aneignet und miteinander verbindet, die alle in technologischen Kommentaren miteinander verstrickt sind. Dieser distanzierte Blick – Cokes hat Wien in den letzten zwanzig Jahren nicht besucht – erleichtert eine Ansicht der Komplexitäten und der einzigartigen Eigenschaften, die ihn charakterisieren.

Statt einen historischen oder einen direkten Kommentar über eine Stadt abzugeben, bietet die Ausstellung eine Annäherung an Wien – und jeden urbanen Raum – als diskursive Plattform für zukünftige Möglichkeiten und Identitäten. Die Schau umfasst künstlerische Positionen, die alltägliche komplexe soziale, politische und wirtschaftliche Dynamiken bevorzugen und darüber reflektieren, während sie auch mit dem ihnen innewohnenden imaginären Kontext spielen.

Attilia Fattori Franchini

  NOAH BARKER  DECOMMISSIONED CUBA LIBRE ASSEMBLY LINE, 2018 Programmed led-sign, powder-coated steel tray, Rum, Coke, limes, Duralex glasses programmiertes LED-Zeichen, pulverbeschichtete Stahlablage, Rum, Coke, Limette, Duralex-Glas, dimensions variable Courtesy of the artist and Air de Paris, Paris

NOAH BARKER DECOMMISSIONED CUBA LIBRE ASSEMBLY LINE, 2018
Programmed led-sign, powder-coated steel tray, Rum, Coke, limes, Duralex glasses programmiertes LED-Zeichen, pulverbeschichtete Stahlablage, Rum, Coke, Limette, Duralex-Glas, dimensions variable
Courtesy of the artist and Air de Paris, Paris

  TONY COKES  BLACK CELEBRATION, 1988 Courtesy Tony Cokes, Green Naftali New York, and EAI New York  Photo: Stephen Crocker

TONY COKES BLACK CELEBRATION, 1988
Courtesy Tony Cokes, Green Naftali New York, and EAI New York
Photo: Stephen Crocker

  TONY COKES  BLACK CELEBRATION, 1988 Courtesy Tony Cokes, Green Naftali New York, and EAI New York  Photo: Stephen Crocker

TONY COKES BLACK CELEBRATION, 1988
Courtesy Tony Cokes, Green Naftali New York, and EAI New York
Photo: Stephen Crocker

  MICHÈLE GRAF & SELINA GRÜTER  ONE AGAINST ALL [UNO CONTRO TUTTI] Performance, Whitney Museum of American Art, 2018 Courtesy of the artists

MICHÈLE GRAF & SELINA GRÜTER ONE AGAINST ALL [UNO CONTRO TUTTI]
Performance, Whitney Museum of American Art, 2018
Courtesy of the artists

  NOAH BARKER  IN LIEU OF A VIEW, 2017 Roscolux gel swatchbook, dimension variable Courtesy of the artist and Galerie Meyer Kainer, Vienna / Wien

NOAH BARKER IN LIEU OF A VIEW, 2017
Roscolux gel swatchbook, dimension variable
Courtesy of the artist and Galerie Meyer Kainer, Vienna / Wien

  GILI TAL  APPELLATION CONTRÔLÉE, 2017 Flyer racks / Flyerhalter, dimension variable Courtesy of the artist and Cell Project Space, London

GILI TAL APPELLATION CONTRÔLÉE, 2017
Flyer racks / Flyerhalter, dimension variable
Courtesy of the artist and Cell Project Space, London

  NIK GEENE  BLUMAUERGASSE 11, 2018 Alcohol marker on paper, canvas matt-board / Stift auf Papier, Passepartout 42 x 57 cm Courtesy of the artist and Bonny Poon Gallery, Paris

NIK GEENE BLUMAUERGASSE 11, 2018
Alcohol marker on paper, canvas matt-board / Stift auf Papier, Passepartout 42 x 57 cm
Courtesy of the artist and Bonny Poon Gallery, Paris

Attilia Fattori Franchini (*1983 in Pesaro, Italy) is an independent curator and writer based between London and Milan. She is the curator of BMW Open Work at Frieze and Curva Blu, a residency project in Favignana, Sicily. She is also curating the project Red Lake at Point Centre for Contemporary Art, Nicosia, (CY), and will direct the next edition of the Termoli Award, Italy. Recent projects include the Emergent section of miart and ARS17+ at the Kiasma Museum of Contemporary Art, Helsinki. Attilia Fattori Franchini is a regular contributor to Flash Art, CURA. and other independent magazines.